FAQ

1. Algemeen

Over BnB Loved.

Beleef een onvergetelijke trip en logeer bij de meest hartverwarmende plekjes in Europa. Op BnB Loved vind en boek je de mooiste hotels, bijzondere B&B’s, heerlijke wellness retreats of luxe lofts.

2. Reserveren & Boeken

Hoe kan ik een accommodatie reserveren?

Op onze website is het heel eenvoudig om een accommodatie te reserveren. Op dit moment zijn er drie mogelijkheden om te kunnen reserveren.

  1. Reservering op aanvraag; je stuurt direct jouw aanvraag naar jouw gewenste accommodatie en kunt rechtstreeks met de accommodatie overleggen over de prijs & beschikbaarheid. Zijn jullie er samen uitgekomen? Via ons platform kun je daarna heel eenvoudig jouw boeking afronden en betalen.
  2. Direct boeken; sommige accommodaties tonen hun directe prijzen en beschikbaarheid op ons platform. Deze accommodaties kun je direct boeken. Doorloop alle stappen en maak je reservering definitief door te betalen op ons platform. Na betaling zal de accommodatie jouw reservering controleren. Indien de boeking akkoord is ontvang je de definitieve bevestiging per mail.
  3. Of schakel de hulp in van ons team van reisexperts; wij helpen je graag bij het zoeken en vinden van een fijn vakantieadres en kunnen jouw boeking persoonlijk in orde maken.

Hoe werkt reserveren op aanvraag?

Heb je een accommodatie gevonden die aan jouw wensen voldoet? Kies dan onderaan op de accommodatie pagina de door jouw gewenste datum, reisgezelschap en aantal kamers. Je ziet nu de kamers met een prijsindicatie. De prijs & beschikbaarheid zijn op aanvraag. Maak een keuze uit je gewenste kamer(s) en klik op 'aanvraag indienen'. Volg daarna alle stappen en je reserveringsaanvraag zal zo snel mogelijk door de betreffende accommodatie in behandeling worden genomen. Je stuurt dus jouw aanvraag rechtstreeks naar de betreffende accommodatie toe. Daarna zal je binnen 24 uur (maar meestal sneller) een reactie ontvangen met de juiste prijs & beschikbaarheid van de accommodatie, via ons platform. Ook is het mogelijk om via ons platform met de betreffende accommodatie berichten uit te wisselen, te overleggen over de prijs & beschikbaarheid, je gewenste kamers, speciale wensen en meer. Ben je er samen met de accommodatie uitgekomen? Dan ontvang je een voorstel per mail. Deze kun je heel eenvoudig accepteren door op de button te klikken. Daarna wordt je doorverwezen naar de betaalpagina om je reservering af te kunnen ronden. Na betaling is je reservering definitief en ontvang je een bevestiging van je reservering per e-mail. Let op: een reservering is pas definitief nadat deze per e-mail is bevestigd.

Hoe werkt direct boeken?

Heb je een accommodatie gevonden die aan jouw wensen voldoet? Kies dan onderaan op de accommodatie pagina de door jouw gewenste datum, reisgezelschap en aantal kamers. Je ziet nu direct de prijs en beschikbare kamers. Maak een keuze uit je gewenste kamer(s) en klik op 'direct reserveren' en volg alle stappen. Uiteindelijk kom je uit op de betaalpagina waar je jouw reservering direct kunt betalen. Na betaling is jouw boeking bijna compleet. Deze wordt eerst door de desbetreffende accommodatie gecontroleerd. Binnen 24 uur ontvang je een definitieve bevestiging van jouw reservering per e-mail. Let op: een reservering is pas definitief nadat deze per e-mail is bevestigd.

Ik heb geen e-mailbevestiging van mijn reservering ontvangen, wat moet ik nu doen?

Controleer allereerst de map met ongewenste e-mails. Wanneer daar ook geen bevestiging in terug te vinden is, neem dan per mail contact met ons op via [email protected].

Ik heb een reserveringsaanvraag gedaan, is mijn aanvraag nu definitief?

Nee, een reserveringsaanvraag moet altijd eerst worden beantwoord door de accommodatie. Bij het indienen van een aanvraag zullen de prijzen en beschikbaarheid achteraf door de accommodatie aan je worden gecommuniceerd. Je ontvangt via ons systeem een e-mail wanneer je bericht hebt van de accommodatie. Via ons systeem kun je heel eenvoudig berichten uitwisselen met de accommodatie en je reservering afronden. Pas nadat je een bevestiging van je reservering per e-mail hebt ontvangen, is je reservering definitief.

Kan ik mijn reservering nog wijzigen?

Het is mogelijk om jouw reservering te wijzigen, maar dit is wel afhankelijk van de voorwaarden en beschikbaarheid bij de accommodatie waar je reservering reeds is gemaakt. Voor vragen of wijzigingen kun je contact opnemen met ons team via [email protected].

Hoe kan ik een factuur van mijn reservering ontvangen?

Wanneer je graag een factuur van het verblijf wilt ontvangen, vraag deze dan tijdens je verblijf bij de accommodatie aan. De factuur ontvang je normaal gesproken bij het uitchecken bij de accommodatie zelf.

Hoe kan ik zoeken naar een accommodatie die bij mij past?

Je kunt via het menu op de site zoeken op land, plaats en datum. Weet je nog niet waar je heen wilt dan kun je ook uitgebreid zoeken. Je selecteert dan ‘bekijk alles’ in het menu. Daarnaast kun je via de filters zoeken op jouw voorkeuren, bijvoorbeeld op een thema zoals 'Kindvriendelijk' of bijv. 'Stedentrip'.

Ik heb hulp nodig bij het boeken van een accommodatie

Kom je er niet uit, dan kunnen wij jou natuurlijk ook een handje helpen. Laat ons weten waar je voorkeur naar uit gaat (of juist niet) en wij komen met een passend voorstel. Mail ons op [email protected].

3. Prijzen & Beschikbaarheid

Welke prijs wordt er op de site getoond?

Bij de accommodaties waarbij de prijs en beschikbaarheid op aanvraag is, zul je de vanaf prijzen getoond zien. Op de accommodatie pagina zie je vaak ook de van-tot prijzen per kamer, zo krijg je een goed beeld van de prijzen in het laag- en hoogseizoen. Bij de accommodaties die je direct kunt boeken, zie je de up-to-date prijs en beschikbaarheid. De prijzen die je op de accommodatie pagina ziet van een 'direct boeken' accommodatie zijn dus de definitieve prijzen.

Zijn er bijkomende kosten waar ik rekening mee moet houden?

Bijkomende kosten staan vermeld op de accommodatie pagina bij reserveren. Het kan zijn dat er bijvoorbeeld nog extra kosten voor het ontbijt zijn, borg, toeristenbelasting, etc.

Andere, optionele kosten, die niet direct bij de prijs van een verblijf worden getoond, zijn bijvoorbeeld kosten i.v.m. persoonlijke wensen (zoals een extra bed, het meenemen van een huisdier).

Extra kosten kun je ter plaatse bij de accommodatie afrekenen.

4. Kamerinformatie

Ik reis met kinderen, mogen die op de kamer slapen?

Op BnB Loved vind je veel accommodaties die ook geschikt zijn voor kinderen. Heb je wensen voor een extra (kinder) bed op de kamer? Je kunt dit via ons handige berichtensysteem altijd met de accommodatie overleggen. Controleer ook altijd vooraf op de accommodatie pagina van een accommodatie of kinderen welkom zijn en/of extra bedden mogelijk voordat je een reservering maakt. Ook kun je ons team hierover raadplegen.

Mag mijn huisdier op de kamer verblijven?

Dit verschilt per accommodatie en staat aangegeven op de accommodatie pagina van de accommodatie.

Kan ik een extra (kinder)bed op de kamer krijgen?

Dit verschilt per accommodatie en staat aangegeven op de accommodatie pagina van de accommodatie. Controleer dit altijd goed. Je kunt je speciale wensen ook via ons handige berichtensysteem aan de accommodatie doorgeven. Voor extra zekerheid kun je altijd contact opnemen met ons team om dit voor je na te vragen.

5. Annuleren

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Hiervoor kun je contact opnemen met ons team via [email protected]. Let op, er kunnen soms kosten in rekening worden gebracht. Elke accommodatie hanteert eigen annuleringsvoorwaarden, deze zijn van toepassing op de reservering die je maakt. De annuleringsvoorwaarden kun je terug te vinden op hun accommodatie pagina, tijdens het afronden van je reservering en in de e-mail bevestiging die je ontvangt. Soms kan het zijn dat je dus een deel van je verblijf alsnog moet betalen.

Zijn er kosten verbonden aan het annuleren?

Wanneer je een reservering hebt gemaakt en je annuleert tijdig, dan kun je vaak nog kosteloos annuleren en betaal je geen annuleringskosten. Wanneer je niet tijdig annuleert, kan het zijn dat er annuleringskosten van toepassing zijn. De hoogte hiervan is afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden van je geboekte accommodatie. De voorwaarden kun je terug vinden op de accommodatie pagina en e-mail bevestiging die je hebt ontvangen. Indien je wilt annuleren neem dan contact op met BnB Loved via [email protected].

Waar kan ik de annuleringsvoorwaarden vinden?

De annuleringsvoorwaarden zijn terug te vinden op de accommodatie pagina van de betreffende accommodatie, tijdens het afronden van je reservering en in de e-mail van jouw reserveringsbevestiging. De annuleringsvoorwaarden verschillen per accommodatie. Wij hebben hier geen invloed op.

Is het nodig om een annuleringsverzekering af te sluiten?

We adviseren je om altijd een annuleringsverzekering af te sluiten. Lees daar ook altijd de voorwaarden goed van door.

6. Betaling

Welke betaalmogelijkheden op BnB Loved zijn er?

Als je jouw reservering via BnB Loved afrondt kom je op de betaalpagina van BnB Loved terecht. Hier kun je betalen met Ideal en Credit Card (Mastercard, Visa en American Express). Ook kun je - indien je langer dan 6 weken voor vertrek boekt - betalen via bankoverschrijving.

Hoe kan ik betalen bij de accommodatie?

Bij de accommodatie zijn er verschillende betaalmogelijkheden, dit vind je terug in het online profiel van de accommodatie en verschilt per accommodatie.

Welke belastingen en toeslagen zijn inbegrepen bij de boeking?

Alle toeslagen en belastingen die bij de boeking te zien zijn, worden bepaald door de accommodatie zelf of door de lokale wetgeving. Je kunt er van uit gaan dat lokale belastingen (city tax) niet zijn inbegrepen in de prijs. Deze dien je ter plaatse bij de accommodatie alsnog af te rekenenen.

Vraagt de accommodatie om een borg?

Soms vragen accommodaties een borg. Dit kan in de vorm van een creditcardgarantie of geldbedrag. Indien een accommodatie om een borg vraagt staat dit vermeld op hun accommodatie pagina.

7. Mijn account & gegevens

Hoe gaan jullie om met mijn persoonsgegevens?

BnB Loved respecteert en beschermt de privacy van de bezoekers van de website en zorgt dat alle persoonsgegevens vertrouwelijk worden behandeld. Wij verzamelen verschillende gegevens om jou een zo optimaal mogelijke dienstverlening te bieden. Wij verstrekken de gegevens in geen geval aan derden. In het Privacy Statement wordt precies uitgelegd welke gegevens wij verzamelen en wat wij ermee doen.

8. Contact & Service

Hoe kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons mailen op [email protected].

Mijn vraag staat er niet tussen

Is je vraag nog niet beantwoord? Neem dan contact met ons op via [email protected].