FAQ

1. Algemeen

Over BnB Loved.

Beleef een onvergetelijke trip en logeer bij de meest hartverwarmende plekjes in Europa. Op BnB Loved vind en boek je de mooiste luxe en boutique hotels, bijzondere B&B’s, heerlijke wellness retreats en andere charmante en unieke plekjes om te overnachten. Via ons boekingsplatform kun je direct een boeking plaatsen of een aanvraag doen bij één van onze accommodaties. Wil je liever door ons persoonlijk geholpen worden? Ook dat is mogelijk. Wekelijks sluiten we weer nieuwe adresjes aan, dus wie weet zit daar net dat pareltje bij waar jij naar op zoek bent. Voor persoonlijk advies kun je via dit formulier contact met ons opnemen. We helpen je graag en met liefde!

2. BnB Loved in tijden van corona

Kunnen jullie mij helpen met mijn reservering of het boeken van een reis?

Gelukkig is reizen naar een aantal landen weer mogelijk onder bepaalde voorwaarden. We begrijpen dat je daardoor mogelijk vragen hebt over jouw reservering of het boeken van een nieuwe reis. Als intermediair tussen jou en onze prachtige accommodaties doen wij er alles aan om je zo goed mogelijk te begeleiden. Heb je vragen over je boeking? Wil je je reis verzetten? Of wil je weten naar welke adresjes je op dit moment veilig af kunt reizen? Daarbij helpen we je graag! Je kunt contact met ons opnemen voor persoonlijk reisadvies zodat je met een gerust hart op reis kunt gaan. Je kunt ons daarvoor bereiken via het volgende telefoonnummer: 072 303 48 09 of ons een bericht sturen via het contactformulier. We nemen dan zo snel mogelijk persoonlijk contact met je op.

Naar welke landen kan ik veilig afreizen?

De volgende landen hebben op dit moment het reisadvies code geel. Dit houdt in dat reizen is toegestaan, maar je wel rekening dient te houden met de risico's en er mogelijk bepaalde voorwaarden gelden. Houdt daar rekening mee.

  • België
  • Duitsland
  • Frankrijk
  • Italië
  • Oostenrijk
  • Zwitserland
  • Portugal
  • Spanje

(update 1 juli 2020)

3. Reserveren & Boeken

Hoe kan ik een accommodatie reserveren?

Op onze website is het heel eenvoudig om een accommodatie te reserveren. Op dit moment zijn er drie mogelijkheden om te kunnen reserveren.

  1. Reservering op aanvraag; je stuurt via onze website jouw aanvraag direct naar jouw gewenste accommodatie en kunt rechtstreeks met de accommodatie overleggen over de prijs & beschikbaarheid. Zijn jullie er samen uitgekomen? Via ons platform kun je daarna heel eenvoudig jouw boeking afronden en betalen.
  2. Direct boeken; sommige accommodaties tonen hun directe prijzen en beschikbaarheid op ons platform. Deze accommodaties kun je direct boeken. Doorloop alle stappen en maak je reservering definitief door te betalen op ons platform. Na betaling zal de accommodatie jouw reservering controleren. Indien de boeking akkoord is ontvang je de definitieve bevestiging per mail.
  3. Of schakel de hulp in van ons team van reisexperts; wij helpen je graag bij het zoeken en vinden van een fijn vakantieadres en kunnen jouw boeking persoonlijk in orde maken. Meer hierover kun je lezen op deze pagina.

Hoe werkt reserveren op aanvraag?

Heb je een accommodatie gevonden die aan jouw wensen voldoet? Kies dan onderaan op de accommodatie pagina de door jouw gewenste datum, reisgezelschap en aantal kamers. Je ziet nu de kamers met een "vanaf prijs" getoond. Deze prijzen zijn dus niet de daadwerkelijke prijs. De prijs & beschikbaarheid zijn namelijk op aanvraag. Maak een keuze uit je gewenste kamer(s) en klik op 'aanvraag indienen'. Volg daarna alle stappen en je reserveringsaanvraag zal zo snel mogelijk door de betreffende accommodatie in behandeling worden genomen. Je stuurt dus jouw aanvraag rechtstreeks naar de betreffende accommodatie toe. Daarna zal je binnen 24 uur (maar meestal sneller) een reactie ontvangen met de juiste en up-to-date prijs & beschikbaarheid van de accommodatie, via ons platform. Ook is het mogelijk om via ons platform met de betreffende accommodatie berichten uit te wisselen, te overleggen over de prijs & beschikbaarheid, je gewenste kamers, speciale wensen en meer. Ben je er samen met de accommodatie uitgekomen? Dan ontvang je een voorstel per mail. Deze kun je heel eenvoudig accepteren door op de button te klikken. Daarna wordt je doorverwezen naar de betaalpagina om je reservering af te kunnen ronden. Na betaling is je reservering definitief en ontvang je een bevestiging van je reservering per e-mail. Let op: een reservering is pas definitief nadat deze per e-mail is bevestigd.

Hoe werkt direct boeken?

Heb je een accommodatie gevonden die aan jouw wensen voldoet? Kies dan onderaan op de accommodatie pagina de door jouw gewenste datum, reisgezelschap en aantal kamers. Je ziet nu direct de prijs en beschikbare kamers. Maak een keuze uit je gewenste kamer(s) en klik op 'direct reserveren' en volg alle stappen. Uiteindelijk kom je uit op de betaalpagina waar je jouw reservering direct kunt betalen. Na betaling is jouw boeking bijna compleet. Deze wordt eerst door de desbetreffende accommodatie gecontroleerd. Binnen 24 uur ontvang je een definitieve bevestiging van jouw reservering per e-mail. Let op: een reservering is pas definitief nadat deze per e-mail is bevestigd.

Hoe werkt het boeken via jullie team van reisexperts?

Wil je graag persoonlijk geholpen worden? Dat kan. We zullen dan eerst jouw wensen inventariseren door persoonlijk met je te overleggen. Op basis daarvan kunnen we je een op maat gemaakt voorstel presenteren. Doordat wij ons aanbod door en door kennen én ook op de hoogte zijn van alle nieuwe adresjes die in onze collectie gaan komen, kunnen we je snel aan een fijn en geschikt vakantieadres helpen. Dit bespaart je een heleboel tijd.

Wij checken voor jou de prijzen, beschikbaarheid en houden rekening met extra wensen en je gezinssamenstelling. Ook kunnen we je tips geven en je bijvoorbeeld restaurants adviseren. Of helpen bij de transfer naar je verblijf.

Voor persoonlijk reisadvies uit de collectie die op onze site beschikbaar is, rekenen we geen extra kosten. Je betaald altijd de beste prijs (je bent soms zelfs voordeliger uit), daarnaast kunnen we vaak ook een gratis upgrade of wat extra's voor je regelen.

Aan maatwerk advies of een speciale zoekopdracht zijn wel kosten verbonden. Vraag ons naar de voorwaarden.

Als je besluit te boeken werkt het als volgt:

  • We zetten de gewenste kamer/appartement/huis in optie
  • Je ontvangt van ons een boekingsbevestiging per mail
  • Je doet een (aan)betaling per bank om jouw boeking te garanderen
  • Na betaling is de boeking definitief
  • Wij informeren je persoonlijk over de status van jouw boeking indien nodig of gewenst
  • Indien er sprake is van een restbetaling ontvang je van ons tijdig daarvoor de betaalinstructies

Ik heb een reserveringsaanvraag via jullie website ingediend, is mijn aanvraag nu definitief?

Nee, een reserveringsaanvraag moet altijd eerst worden beantwoord door de accommodatie. Bij het indienen van een aanvraag zullen de prijzen en beschikbaarheid achteraf door de accommodatie aan je worden gecommuniceerd. Je ontvangt via ons systeem een e-mail wanneer je bericht hebt van de accommodatie. Via ons systeem kun je heel eenvoudig berichten uitwisselen met de accommodatie en je reservering in een paar eenvoudige stappen afronden. Pas nadat je een betaling hebt gedaan en een bevestiging van je reservering per e-mail hebt ontvangen, is je reservering definitief.

Kan ik mijn reservering nog wijzigen?

Het is mogelijk om jouw reservering te wijzigen, maar dit is wel afhankelijk van de voorwaarden en beschikbaarheid bij de accommodatie waar je reservering reeds is gemaakt. Voor vragen of wijzigingen kun je contact opnemen met ons team.

Hoe kan ik een factuur van mijn reservering ontvangen?

Wanneer je graag een factuur van het verblijf wilt ontvangen, vraag deze dan tijdens je verblijf bij de accommodatie aan. De factuur ontvang je normaal gesproken bij het uitchecken bij de accommodatie zelf.

Hoe kan ik zoeken naar een accommodatie die bij mij past?

Je kunt via het menu op de site zoeken op land, plaats, datum en aantal personen. Weet je nog niet waar je heen wilt dan kun je ook uitgebreid zoeken. Je selecteert dan ‘bekijk alles’ in het menu. Daarnaast kun je via de filters zoeken op jouw voorkeuren, bijvoorbeeld op budget of een thema zoals 'Kindvriendelijk' of bijv. 'Stedentrip'.

Ik heb hulp nodig bij het boeken van een accommodatie

Kom je er niet uit, dan kunnen wij jou natuurlijk ook een handje helpen. Laat ons weten waar je voorkeur naar uit gaat (of juist niet) en wij komen met een passend voorstel. Lees meer over de mogelijkheden om persoonlijk reisadvies te ontvangen op deze pagina.

4. Prijzen & Beschikbaarheid

Hoe komt het dat ik niet altijd actuele prijzen & beschikbaarheid zie?

Onze website is nog volop in ontwikkeling. Daarom worden er op dit moment nog vanaf prijzen getoond op de website. De daadwerkelijke prijs en beschikbaarheid kun je heel eenvoudig en direct via ons platform bij de accommodatie opvragen door een aanvraag in te dienen. Je ontvangt dan binnen enkele uren de juiste prijs en beschikbaarheid van de accommodatie.

Indien je op de accommodatiepagina de knop "direct reserveren" ziet, zie je wel de actuele prijs en beschikbaarheid. En kun je direct je boeking afronden zonder een aanvraag te hoeven in te dienen.

Hoe komt het dat er een verschil zit in de prijs op jullie website en de prijs die ik ontvang van de accommodatie?

Wij tonen op dit moment vanaf prijzen op onze website. Dit zijn de laagste prijzen die een accommodatie kan aanbieden. In sommige gevallen kun je ook van-tot prijzen bekijken. Omdat we vanaf prijzen tonen, kan het zijn dat de vanaf prijs en daadwerkelijke prijs voor je verblijf die je van de accommodatie ontvangt verschillen. Dit komt omdat er in het laag en hoogseizoen andere prijzen door de accommodaties worden gehanteerd. Ook kan het zijn dat kosten voor een extra (kinder)bed zorgen voor een andere en hogere prijs. De extra kosten worden namelijk ook direct door de accommodatie aan je doorgegeven. Soms kan het helpen om de accommodatie te vragen voor een alternatieve kamer of datum waardoor de prijs gunstiger uit kan vallen.

Zijn er bijkomende kosten waar ik rekening mee moet houden?

Bijkomende kosten staan vermeld op de accommodatie pagina bij reserveren. Het kan zijn dat er bijvoorbeeld nog extra kosten voor het ontbijt zijn, borg, toeristenbelasting, etc.

Andere, optionele kosten, die niet direct bij de prijs van een verblijf worden getoond, zijn bijvoorbeeld kosten i.v.m. persoonlijke wensen (zoals een extra bed, het meenemen van een huisdier).

Je kunt de accommodatie altijd vragen om de extra kosten aan je kenbaar te maken.

Hebben jullie ook accommodaties in de prijsrange € 100,- a €200,- per nacht?

Ja zeker! Via onze zoekfilter kun je nu heel eenvoudig selecteren op prijs en zoeken naar accommodaties binnen jouw gewenste budget.

5. Kamerinformatie

Ik reis met kinderen, mogen die op de kamer slapen?

Op BnB Loved vind je veel accommodaties die ook geschikt zijn voor kinderen. Heb je wensen voor een extra (kinder) bed op de kamer? Bekijk dan eerst op de accommodatiepagina bij de kamerinformatie of een extra bed mogelijk is. Kom je er niet uit? Je kunt dan altijd vrijblijvend een aanvraag bij de accommodatie plaatsten en via ons handige berichtensysteem met de accommodatie overleggen of een extra bed mogelijk is. Vaak kan de accommodatie je adviseren over welke kamer(s) geschikt zijn voor een verblijf met kinderen en welke mogelijkheden er zijn voor het plaatsen van een extra (kinder)bed. Let op, het kan zijn dat er extra kosten worden gerekend voor het plaatsen van een extra (kinder)bed.

Mag mijn huisdier op de kamer verblijven?

Dit verschilt per accommodatie en staat aangegeven op de accommodatie pagina van de accommodatie. Soms kan het zijn dat hier extra kosten voor worden gerekend. Houd daar rekening mee.

6. Annuleren

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Hiervoor kun je contact opnemen met ons team. Let op, er kunnen soms kosten in rekening worden gebracht. Elke accommodatie hanteert eigen annuleringsvoorwaarden, deze zijn van toepassing op de reservering die je maakt. De annuleringsvoorwaarden kun je terug te vinden op de accommodatie pagina van de accommodatie waar je een reservering hebt geplaatst en vind je ook tijdens het afronden van je reservering en in de e-mail bevestiging die je ontvangt. Soms kan het zijn dat je dus een deel van je verblijf alsnog moet betalen. We raden je dan ook aan om altijd een annuleringsverzekering af te sluiten bij je verzekeraar voor het geval je onverwachts moet annuleren.

Zijn er kosten verbonden aan het annuleren?

Wanneer je een reservering hebt gemaakt en je annuleert tijdig, dan kun je vaak nog kosteloos annuleren en betaal je geen annuleringskosten. Wanneer je niet tijdig annuleert, kan het zijn dat er annuleringskosten van toepassing zijn. De hoogte hiervan is afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden van je geboekte accommodatie. De voorwaarden kun je terug vinden op de accommodatie pagina en e-mail bevestiging die je hebt ontvangen. Indien je wilt annuleren neem dan contact op met ons BnB Loved team.

Waar kan ik de annuleringsvoorwaarden vinden?

De annuleringsvoorwaarden zijn terug te vinden op de accommodatie pagina van de betreffende accommodatie, tijdens het afronden van je reservering en in de e-mail van jouw reserveringsbevestiging. De annuleringsvoorwaarden verschillen per accommodatie. De accommodatie bepaald deze voorwaarden, wij hebben hier - als intermediair - geen invloed op.

Is het nodig om een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten?

We adviseren je om altijd een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten via je eigen verzekeraar. Lees daar ook altijd de voorwaarden goed van door.

7. Betaling

Welke betaalmogelijkheden op BnB Loved zijn er?

Als je jouw reservering via de BnB Loved website afrondt kom je op de betaalpagina van BnB Loved terecht. Hier kun je betalen met Ideal en Credit Card (Mastercard, Visa en American Express). Ook kun je - indien je langer dan 6 weken voor vertrek boekt - betalen via bankoverschrijving.

Bij boekingen die persoonlijk via ons team lopen kun je betalen via bankoverschrijving en in sommige gevallen met credit card. Vraag ons team naar de (betaal)mogelijkheden.

Hoe kan ik betalen bij de accommodatie?

Bij de accommodatie zijn er verschillende betaalmogelijkheden, dit vind je terug op de accommodatiepagina van de accommodatie en verschilt per accommodatie.

Welke belastingen en toeslagen zijn inbegrepen bij de boeking?

Alle toeslagen en belastingen die bij de boeking te zien zijn, worden bepaald door de accommodatie zelf of door de lokale wetgeving. Je kunt er van uit gaan dat lokale belastingen (city tax) niet zijn inbegrepen in de prijs. Deze dien je ter plaatse bij de accommodatie alsnog af te rekenenen.

Vraagt de accommodatie om een borg?

Soms vragen accommodaties een borg. Dit kan in de vorm van een creditcardgarantie of geldbedrag. Indien een accommodatie om een borg vraagt staat dit vermeld op de accommodatie pagina.

8. Mijn Account & Gegevens

Hoe kan ik inloggen op mijn BnB Loved profiel?

Tijdens het doen van een aanvraag of directe reservering via onze website maak je direct een profiel aan en kun je zelf direct jouw eigen persoonlijke wachtwoord kiezen. Met jouw e-mailadres en eigen wachtwoord kun je daarna altijd op jouw persoonlijke BnB Loved profiel inloggen en jouw aanvragen en/of reserveringen bekijken. Let op dat je wel jouw profiel bevestigd door op de link in de verificatiemail te klikken die je ontvangt direct na het aanmaken van jouw profiel. Zo weten we zeker dat jij degene bent die een profiel op ons platform heeft aangemaakt.

Wat kan ik allemaal met mijn BnB Loved profiel?

Via jouw eigen BnB Loved profiel kun je jouw aanvragen en reserveringen inzien, de status van jouw aanvraag volgen, berichten uitwisselen met de accommodaties waar je een aanvraag en/of reservering bij hebt geplaatst, je reservering betalen, je persoonlijke gegevens of wachtwoord wijzigen en nog veel meer.

Hoe gaan jullie om met mijn persoonsgegevens?

BnB Loved respecteert en beschermt de privacy van de bezoekers van de website en zorgt dat alle persoonsgegevens vertrouwelijk worden behandeld. Wij verzamelen verschillende gegevens om jou een zo optimaal mogelijke dienstverlening te bieden. Wij verstrekken de gegevens in geen geval aan derden. In het Privacy Statement wordt precies uitgelegd welke gegevens wij verzamelen en wat wij ermee doen.

9. Contact & Service

Hoe kan ik jullie bereiken?

Wil je contact met ons opnemen? Leuk om van je te horen! Je kunt ons op werkdagen eenvoudig bereiken via het volgende telefoonnummer: 072 303 48 09. Ook kun je ons een bericht sturen via het contactformulier.

Zijn jullie aangesloten bij een reisgarantiefonds of branchevereniging?

Omdat BnB Loved een boekingsplatform is en geen aanbieder is van pakketreizen (touroperator) vallen wij niet onder organisaties als een ANVR, SGR e.d. Wij zijn als platform intermediair tussen jou en de accommodaties op ons platform. De (annulerings)voorwaarden van een accommodatie zijn dan ook op jouw reservering van toepassing samen met onze eigen voorwaarden die je hier kunt lezen. We adviseren je tevens om altijd een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten via je eigen verzekeraar. Lees daar ook altijd de voorwaarden goed van door.

Wel kun je er van op aan dat betalingen via ons platform beveiligd verlopen, onze website aan alle online veiligheidsstandaarden voldoet, wij altijd jouw klachten serieus nemen, bij geschillen met een accommodatie zullen bemiddelen waar mogelijk en er alles aan doen om jou een zo fijne en betrouwbaar mogelijke (reis)ervaring te bieden.

Reviews kun je hier lezen.

Mijn vraag staat er niet tussen

Is je vraag nog niet beantwoord? Neem dan contact met ons op via dit contactformulier.