Veilig op reis ten tijde van corona

Informatie over boeken via ons in tijden van corona

Laatste update 6 augustus 2021

Wij hechten er enorm veel belang aan, dat je veilig en met een vertrouwd gevoel op reis kunt gaan. Omdat informatie op dit moment dagelijks kan veranderen en elk land specifieke regelgeving kent, verwijzen we graag naar de volgende websites voor alle actuele reisinformatie.

De website Nederland Wereldwijd.

Vanaf 8 augustus gelden er ook nieuwe regels m.b.t. het inreizen naar Nederland vanuit een buitenlandse bestemming.

Meer informatie hierover is hier en hier terug te lezen.

De Europese kaart bekijk je hier

Voor een veilig verblijf binnen Nederland, kun je ons aanbod in Nederland bekijken. Onze BnB Loved-accommodaties verwelkomen je graag met alle daarbij horende maatregelen en hygiëne-normen.

Wil je graag op reis, maar heb je vragen omtrent reizen en het coronavirus?

We raden je aan om het laatste nieuws omtrent corona en de bijbehorende regelgeving te bekijken via de website www.nederlandwereldwijd.nl. Hier vind je de adviezen die het Ministerie van Buitenlandse Zaken geeft omtrent reizen naar het buitenland en de situatie aldaar. Deze informatie kan dagelijks wijzigen, houdt deze site dus goed in de gaten.

Kleinschalige hotels en vakantiehuizen bieden een extra veilig verblijf

Op ons boekingsplatform vind je vooral kleinschalige boutique en luxe hotels en vakantiehuizen die ontzettend veel privacy bieden. De meeste hotels zijn rustig gelegen, weg van de massa en midden in de natuur. Hierdoor is afstand houden heel gemakkelijk en een veilig verblijf gegarandeerd. Omdat we alleen werken met professionele accommodaties en hotels die hygiëne en een veilig verblijf hoog in het vaandel hebben staan, kun je zeker zijn van een onbezorgde vakantie.

Krijg ik mijn geld terug als ik annuleer?

Elk hotel of accommodatie op ons platform hanteert haar eigen annuleringsvoorwaarden, deze zijn terug te vinden op het hotelprofiel zelf, op jouw boekingsbevestiging en worden altijd vooraf en tijdens het maken van de boeking kenbaar gemaakt. Deze annuleringsvoorwaarden zijn standaard op elke boeking geldig. Controleer dus altijd voor je een boeking maakt, welke voorwaarden het betreffende hotel hanteert en tot wanneer je kosteloos kunt annuleren.

Indien er onverhoopt een situatie zich voordoet dat reizen vanwege overheidsrestricties vanuit Nederland of naar het land wat je wilt bezoeken niet mogelijk is, is annuleren vaak onder andere en aangepaste voorwaarden mogelijk. In de meeste gevallen zal in overleg met jou worden gekozen voor het omboeken van jouw verblijf naar een alternatieve datum. Zo kun je alsnog op een later moment verblijven bij jouw gekozen hotel of accommodatie. Let op; het kan zijn dat bij het verplaatsen van je verblijf extra kosten van toepassing zijn. Hier hebben wij helaas geen invloed op.

Indien dat niet mogelijk is, dan krijg je in sommige gevallen geld terug. We raden je aan om vooraf met het hotel af te stemmen welke annuleringsvoorwaarden ze in het geval van een negatief reisadvies en overheidsrestricties hanteren. Via ons platform kun je zelf heel gemakkelijk via het berichtensysteem met jouw gekozen hotel of accommodatie berichten uitwisselen en overleggen, vraag hen daarom vooraf naar hun werkwijze en voorwaarden indien reizen vanwege overheidsrestricties niet mogelijk is of wanneer je voortijdig je reis zou moeten afbreken. Ook kun je ons team altijd vragen voor hulp, advies en ondersteuning. Neem hier contact met ons op.

Indien je de boeking persoonlijk via ons team hebt gemaakt, kun je ons team vragen om advies en welke regels er gelden omtrent verblijf en eventuele annulering. Omdat we als intermediair fungeren, hebben wij helaas geen invloed op het annuleringsbeleid van de hotels. Het is dus belangrijk dat tijdens het boeken helder is welke voorwaarden een hotel hanteert.

Heb je tijdig geannuleerd en ontvang je geld terug?

Dan ontvang je jouw (aan)betaling binnen 14 dagen retour op jouw rekening.

Moet je voortijdig je reis afbreken?

Het kan zijn dat je je reis voortijdig moet afbreken vanwege overheidsrestricties of omdat het hotel haar deuren (verplicht) moet sluiten. Elk hotel hanteert een eigen beleid in dergelijke situaties. We raden je daarom aan om je reisverzekering goed te raadplegen. We raden je sowieso aan om vooraf een reisverzekering af te sluiten en alle voorwaarden van je verzekering goed door te nemen.

Wanneer gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden?

Indien er geen overheidsrestricties van toepassing zijn, er geen lockdown of negatief reisadvies (code oranje) is. Kortom, onder normale omstandigheden gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden van een hotel of accommodatie.

Een vlucht die gecanceld is (om wat voor reden dan ook), een verplichte quarantaine omdat jij of iemand in je nabijheid positief getest is e.d. zijn geen geldige redenen om kosteloos te kunnen annuleren. In deze gevallen gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden van het hotel of accommodatie.

Flexibel boeken via BnB Loved

Op ons platform hebben we speciaal voor jou een selectie gemaakt van hotels die gunstige annuleringsvoorwaarden hanteren en waarbij flexibel boeken mogelijk is. Deze hotels hanteren altijd en standaard de mogelijkheid om tot 2 weken voor aankomst (of zelfs nog eerder) kosteloos te annuleren. Je krijgt dan dus bij tijdige annulering bij deze accommodaties en hotels je (aan)betaling terug. Zo kun je met een gerust hart je boeking maken.

Test- en vaccinatiebeleid

Indien je op reis gaat zal er (mogelijk) sprake zijn van een test- en vaccinatiebeleid. Dit kan betekenen dat bij in- en/of uitreizen je een negatieve corona-test moet kunnen overleggen of reeds gevaccineerd moet zijn. Houd ook rekening met eventuele kosten voor testen.

Ook kan het betekenen dat indien er sprake is van een positieve coronatest voor jou of één van je medereizigers, reizen voor jou of jullie in dat geval niet mogelijk is. Houdt hier m.b.t. annuleren rekening mee. Indien iemand positief getest is op corona en daardoor niet kan reizen; gelden de standaard annuleringsvoorwaarden van het hotel of accommodatie. We raden dan ook aan om voor je op reis gaat bijvoorbeeld een periode van quarantaine te houden om vervelende situaties te voorkomen.

Zijn jullie aangesloten bij een reisgarantiefonds of branchevereniging?

Omdat BnB Loved een boekingsplatform is en geen aanbieder is van pakketreizen (touroperator) vallen wij niet onder organisaties als een ANVR, SGR e.d. Wij zijn als platform intermediair tussen jou en de accommodaties op ons platform. De (annulerings)voorwaarden van een hotel of accommodatie zijn dan ook op jouw reservering van toepassing samen met onze eigen voorwaarden die je hier kunt lezen. We adviseren je tevens om altijd een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten via je eigen verzekeraar. Lees daar ook altijd de voorwaarden goed van door.

Wel kun je er van op aan dat betalingen via ons platform beveiligd verlopen, onze website aan alle online veiligheidsstandaarden voldoet, wij altijd jouw klachten serieus nemen, bij geschillen met een accommodatie zullen bemiddelen waar mogelijk en er alles aan doen om jou een zo fijne en betrouwbaar mogelijke (reis)ervaring te bieden.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Wil je contact met ons opnemen? Leuk om van je te horen! Je kunt ons op werkdagen eenvoudig bereiken via het volgende telefoonnummer: 072 303 48 09. Ook kun je ons een bericht sturen via het contactformulier.

Mijn vraag staat er niet tussen

Is je vraag nog niet beantwoord? Neem dan contact met ons op via dit contactformulier.

Bel ons via +31 (0)72 303 48 09
of contact ons direct